GSM ağında yaşanan sinyal sorunlarında bazen cihazın operatörü manuel olarak seçmesi, sorunu hafifletebilir. Android cihazlarda Ayarlar > Mobil Ağlar > Şebeke operatörleri > Şebekeleri ara yoluyla otomatik ayarını manuel’e getirip operatörden seçim yapılabilir.
IOS cihazlarda ise Ayarlar > Hücresel > Ağ Seçimi > Otomatik adımları takip edilerek GSM operatörü manuel olarak seçilebilir. Bu basit adımlar, sinyal seviyesini geçici olarak iyileştirebilir.
Wi-Fi ve Bluetooth servislerini geçici olarak kapatın—bazen bu iki servis, cihaz ve uygulamalar arasındaki iletişimde çakışmalara yol açabilir. Özellikle sinyal sorunu yaşandığında Wi-Fi ve Bluetooth’u kapatmak, net bir sinyal seviyesi elde etmeye yardımcı olabilir. Çakışmalar bazen görünürde normal olan sinyale dahi olumsuz etki yapabilir.
Uçak Modunu açıp kapatın—bazen sorunun kaynağı bu mod olabilir. Uçak modunu açıp kısa bir süre bekledikten sonra kapatmak, GSM operatörü bağlantısını sıfırlayarak sinyal seviyesinde olumlu değişiklikler yaratabilir.
Konum değişikliği—telefonla yapılan aramalarda zaman zaman kesintiler yaşanır. Bulunduğunuz odanın veya evin farklı bölgelerinde deneme yapmak, sinyalin güç kazanmasına yardımcı olabilir. Evdeki bazı nesneler de sinyali zayıflatabilir; bu nedenle farklı konumlarda test etmek faydalı olabilir.
İşletim sistemini güncelleyin—yenilikler, sinyal gücü ve veri hızını artırabilir. Güncellemeler, hücresel ağ teknolojisiyle ilgili hataları düzelterek daha stabil bir bağlantı sağlayabilir.
Ağ ayarlarını sıfırlayın—ağ ayarlarını sıfırlamak, mobil veriyi, VPN, Wi-Fi ve kullanıcı adı/parola bilgilerini yeniden yapılandırır ve bu sayede sinyallerde iyileşme görülebilir.