Çin, Jiangsu eyaletindeki Changzhou ve Taizhou arasını bağlayan Changtai Yangtze Nehri Köprüsü ile hizmete açıldı. 10,3 kilometrelik uzunluğuyla bu yapı, yolculuk süresini bir saatten yaklaşık 20 dakikaya düşürüyor ve bölgenin ulaşım dinamiklerini köklü şekilde değiştiriyor.
BENZERSİZ TASARIM VE MÜHENDİSLİK HARİKASI Bu köprü, Yangtze Nehri üzerinde otoyol, normal yol ve şehirlerarası demiryolunu tek bir üstyapıda bir araya getiren ilk örnek olarak öne çıkıyor. Ayrıca bir tarafa demiryolu, diğer tarafa normal yol bulunan asimetrik altyapısı ile geniş açıklıklı köprüler için yeni bir mihenk taşı oluşturuyor.
İNŞAAT için ÖZEL EKİPMANLAR GELİŞTİRİLDİ Projenin zorlukları, mühendisleri kendi araçlarını icat etmeye yönlendirdi. Hassas malzeme yerleştirmek amacıyla uydu güdümlü kule vinci kullanıldı ve devasa köprü güverte parçalarını milimetre hassasiyetinde konumlandırmak için dünyanın en büyük köprü vinci sistemi geliştirildi. Ayrıca nehrin güçlü akıntılarına dayanıklı temel, elmas şekilli çelik-beton kuleler ve sıcaklık değişimlerine uyum sağlayan esnek bağlantılar gibi ileri mühendislik çözümleri dikkat çekiyor.
YENİ DÜNYA REKORU Bu projenin özellikleri, Rusya’daki Vladivostok’taki Russky Köprüsü’nü geride bırakarak dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını elde etmesini sağladı.